6.lekce 6.6.2019

Metodická oblast: Adaptace, úkolem je upevňování vzájemných vztahů, rozvoj komunikace, emocionalita, rozvoj jemné a hrubé motoriky a celkové obratnosti

Terapeut: p. Michaela Nová

Přítomní psi: Tessy

Cíl: Hlavním cílem canisterapie je snaha o rozvoj poznávacích, motorických i sociálních dovedností. Pes bude přímým aktérem v aktivitě (např. soutěžení se psem, hra se psem, jeho výcvik), nebo bude sloužit jako motivační prvek např. při rozvíjení motoriky, sebeobsluhy nebo při rozvíjení kognitivních dovedností. Bude zařazeno v neposlední řadě i rehabilitační cvičení.

Postup :

Hodina canisterapie je vedena zkušenou canisterapeutkou a speciálním pedagogem s asistencí aistentů pedagogů. Dnes jsme měli po delší době canisterapii, která díky krásnému počasí mohla probíhat venku na školní zahradě. Po úvodním seznámení se všechny děti posadily kolem psa, kterého hladily a přivítaly se. Každé dítě dostalo piškot a mělo za úkol se představit : "Ahoj Tessy, já jsem Terezka." a následně předat piškot na uvítanou pejskovi. Na přání dětí jsme zařadili na začátek hledání piškotů na různých částech těla dětí, zejména pak na bříšku. Aktivita děti natolik bavila a zaujala, že jsme pokračovali ještě na dalších částech těla jakými byli kolena, ruce, dlaně, apod. Poté následovalo oblékání a zapínání vesty. Do této aktivity se zapojily všechny děti, některé úkol zvládly samostatně a některé potřebovaly mírnou dopomoc, ale nakonec jsme to společně zvládli. Abychom si procvičili předmatematické představy, tak jsme zařadili počítání kolíčků a jejich následné připnutí Tessy na vestičku, při kterém byla procvičena i jemná motorika a koordinace. Následovala procházka s Tessie po školní zahradě, kde v jedné části děti zkoušely dávat povely pro Tessy : „SEDNI“, „LEHNI“ a „JDEME“. Po procházce děti sebe i Tessy odměnily piškotem. Mezi tím, co jednotlivé děti se procházely s pejskem, ty ostatní si směly prohlížet obrázky, na kterých byla Tessy jako záchranářský pes. Dalším úkolem pro děti bylo seřadit tři karabinky od největší po nejmenší a také jsme zkoušeli karabinky připínat. S dopomocí se nám pak karabinku připnuli na vodítko. V závěrečné části se děti uvolnily a polohovaly s Tessy. Na rozloučenou si mohly děti za odměnu sníst jeden piškot a druhý dát Tessy. Posléze jsme se s Tessy rozloučili.

Pomůcky: dózy s pamlsky,  obojek s postrojem,  postroje, vesta, kolíčky, karabinky.